Tips voor het maken van effectieve reclame

juli 20th, 2014

Category: Reclames maken

Tagged with: , , ,

Reclame maken is een essentieel onderdeel van je onderneming. Door middel van reclame kun je nieuwe klanten aan je binden aangezien je naamsbekendheid steeds groter wordt.

Wanneer is reclame nu werkelijk effectief en hoe kun je dit het beste bewerkstelligen?

Originaliteit is belangrijk

Originaliteit is misschien wel het belangrijkste onderdeel van een reclamecampagne. Door origineel te zijn, blijft een reclame steeds beter hangen. Het heeft dus een duidelijke overtuigingskracht.

Daarnaast weet jij je met een originele reclame te onderscheiden van je concurrenten. Een manier om dit te realiseren, is het maken van een bedrijfsvideo. Heb je een klein budget, denk dan aan een video die je op YouTube kunt plaatsen of via andere sociale media. Beschik je over meer geld, bekijk dan eens de mogelijkheden voor reclame maken op televisie.

Een reclamecampagne moet vooral positief zijn

Leg zoveel mogelijk de nadruk op een positief iets. Een negatieve reclame heeft vaak niet het gewenste effect. Een positieve reclame daarentegen stimuleert klanten om gebruik te maken van jouw producten en/of diensten. Humor wordt vaak gewaardeerd in een reclame.

Prikkel de klant

Je wilt dat een reclame aankomt bij mensen. Dit kun je onder andere realiseren door gebruik te maken van een foto. Kies je voor een persoon van iemand die de klant aankijkt, dan zal dit direct de aandacht trekken. Het is dan net alsof de foto een verhaal vertelt waar een klant iets mee zou moeten doen.

Een goede reclame is simpel, maar doeltreffend

Mensen moeten niet teveel nadenken bij het bekijken van een reclame. Complexiteit wordt over het algemeen niet erg gewaardeerd. In simpele bewoordingen kun je vaak prima je bedrijfsboodschap vertellen.

Uiteraard kun je altijd een beroep doen op een reclamebureau of media-expert om je te helpen een effectieve reclamecampagne op te zetten.

no comments

Comments are closed.