Ondernemers kunnen nog weleens vergeten dat het logo een onderdeel is binnen een bedrijf dat niet altijd voldoende aandacht krijgt. Toch is het logo van cruciaal belang om met je bedrijf een bepaalde identiteit uit te stralen.
Waar moet een logo eigenlijk aan voldoen en hoe kun je deze het beste laten ontwerpen? Lees onderstaande tips en ga direct aan de slag!
Verdiep je in je doelgroep
Voordat je met het logo aan de slag gaat, is het belangrijk om je te verdiepen in de doelgroep. Wat moet jouw logo uitstralen en hoe wil je klanten overtuigen om bij jou producten en/of diensten af te nemen?
Draag zorg voor een eenvoudig maar functioneel logo
De kracht van een logo zit in eenvoud. Het moet vooral niet ingaan op allerlei details maar wel functioneel blijven. Probeer je daarom hoofdzakelijk te focussen op de boodschap die je wilt brengen met je logo.
Geef ruimte aan een grafische kern
Een logo kan veel meer zeggen dan duizend woorden. Daarom mag je in je logo best een grafische kern laten terugkeren. Door je bedrijfslogo ook visueel aandacht te geven, krijg je veel eerder een professionele uitstraling.
Verwerk het bedrijfslogo in al je correspondentie
Het is belangrijk dat het logo op allerlei mogelijke manieren terugkeert. Zo moet je bedrijfslogo terug te zien zijn op je website, maar ook in de e-mailcorrespondentie die je verstuurt richting (potentiële) klanten.
Bescherm het bedrijfslogo
Als je veel tijd en energie hebt gestoken in het ontwerp van een logo, dan is het belangrijk dat het logo juridisch wordt beschermd. Heb je het logo niet zelf ontworpen? Vraag dan na aan de desbetreffende partij hoe zij daar tegenover staan.
Kom in actie en laat zien wat jij met je bedrijf in huis hebt!