Maak reclame met een blog of nieuwsbrief

juli 1st, 2014

Category: Reclames maken

Tagged with: , , ,

Elke ondernemer heeft regelmatig het woord “netwerken” horen vallen. Er zijn diverse mogelijkheden om je daarmee bezig te houden en misschien ben jij ook wel op zoek naar de wijze hoe jij dat vorm gaat geven. Inmiddels heb je een bedrijfsprofiel op Twitter, Facebook en LinkedIn, maar je zou je graag nog beter in de markt willen zetten.

Dit kan heel “ouderwets” geregeld worden door middel van een blog of nieuwsbrief. Dit lijkt een beetje uit de tijd, maar het is de perfecte manier om met je (potentiële) klanten in gesprek te blijven.

blogWaar moet een succesvolle nieuwsbrief of blog uit bestaan?

Het belangrijkste aspect van een nieuwsbrief of blog, is dat je informatie brengt die relevant is voor je doelgroep. De inhoud moet vooral informatief zijn en slechts een klein gedeelte mag op promotie gericht zijn.

Daarnaast moeten een nieuwsbrief of blog erop gericht zijn jouw netwerk verder op weg te helpen. Kom bijvoorbeeld met concrete oplossingen. Zorg daarom voor interessante stukjes met pakkende titels.

Wat is het verschil tussen de blog en de nieuwsbrief?

Een blog mag wat meer advertentiemogelijkheden in zich hebben dan een nieuwsbrief. Een blog is namelijk een publicatie op het wereldwijde web en daarmee trek je mensen naar je social media.

Wanneer mensen je interessant genoeg vinden, zullen ze zich maar al te graag willen inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Je blog werkt dus als een soort magneet. Maak deze daarom interessant genoeg en creëer met je nieuwsbrief een betrouwbaar en gebalanceerd imago, waardoor klanten sneller producten en diensten bij je zullen afnemen.

Focus je op de behoefte van de doelgroep

Probeer je in alles zoveel mogelijk te focussen op wat jouw klant wilt. Niet zozeer of jij affiniteit hebt met een blog of nieuwsbrief, maar vooral waar je doelgroep behoefte aan heeft.

Vind je dat lastig? Schakel dan iemand in die jou deze zorg uit handen kan nemen.

no comments

Comments are closed.