Hoe zorg je voor een aantrekkelijke LinkedIn bedrijfspagina?

mei 19th, 2015

Category: Promotie

Tagged with: , , ,

LinkedIn heeft ruim 3 miljoen bedrijfspagina’s en is daarom interessant genoeg voor je marketing campagne. Heb je nog geen LinkedIn bedrijfspagina? Zorg dat je er vandaag nog een aanmaakt! In slechts 10 minuten heb je je eigen bedrijfspagina op LinkedIn gecreëerd. Hoe zorg je er nu voor dat je bedrijfspagina op LinkedIn aantrekkelijk is voor andere bedrijven en ondernemers? Onderstaande 5 tips helpen je verder op weg.

1. Betrek lezers bij je LinkedIn bedrijfspagina
Lezers vinden het altijd prettig om ergens bij betrokken te worden. Stel daarom vragen in de berichten die je plaatst en activeer ze om in actie te komen. Je zult verrast zijn welke positieve gevolgen dat heeft.

2. Maak gebruik van visuele content
Illustraties, afbeeldingen en video’s doen het altijd goed. Daarom is het gebruik van visuele content zeker aan te raden. Alleen een pakkende titel is dus niet voldoende. De titel fleur je daarom op met visuele content om je bericht met meer overtuiging te brengen.

3. Plaats een duidelijke call-to-action
Op je LinkedIn bedrijfspagina mag een call-to-action niet ontbreken. Lezers moeten gemotiveerd worden om een volgende stap te nemen. Neem daarom een link op in je bericht. Berichten met een link op LinkedIn scoren tweemaal beter dan bedrijfspagina’s zonder relevante link.

4. Integreer een blog
Op LinkedIn is het mogelijk een blog te schrijven. Maak er gebruik van! Als je je bedrijfspagina hebt aangemaakt, schrijf je een eerste blog en nodig je leden van LinkedIn uit om je te volgen. Let op de verschillende knoppen die je hiervoor kunt gebruiken.

5. Draag zorg voor relevante content
Zorg dat je niet te commercieel wordt op LinkedIn. Dit is niet alleen storend voor je volgers, maar ook heb je kans dat je bedrijfspagina verwijderd wordt. Schrijf daarom relevante en interessante content over je producten en/of diensten.

Ga aan de slag met deze 5 tips en wie weet welke bedrijven jou binnenkort benaderen voor de afname van een product en/of dienst!

no comments

Comments are closed.