Hoe zet je een social media strategie uit?

mei 10th, 2015

Category: Reclames maken

Tagged with: , , ,

Om als ondernemer gevonden te worden op sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn, is het slim om een social media strategie uit te zetten. Het heeft geen zin om lukraak bezig te zijn, zonder dat nu eigenlijk duidelijk is wat je aan het doen bent. Toch beseffen veel ondernemers niet waar ze mee bezig zijn.

Een goed social media marketing plan is belangrijk voor Google
Social media marketing neemt een belangrijke plaats in bij het bepalen van je marketingactiviteiten. Google kijkt namelijk ook naar de activiteiten op social media. Een goed social media marketing plan is daarom onmisbaar. Er liggen voldoende mogelijkheden voor een ondernemer als jij om met social media aan de slag te gaan.

Wat is je doel?
Social media marketing moet altijd voortkomen uit een doel. Een middagje jezelf verdiepen in social media is niet voldoende om omzet binnen te halen via de diverse kanalen. Kortingsacties zijn leuk om af en toe vermelden op de social media kanalen, maar op een gegeven moment gaat het mensen irriteren. Het gaat erom dat je waardevolle content plaatst en kennis deelt.

Iemand die voortdurend vertelt dat zijn product echt het verschil maakt, maar niet vertelt waarom dat zo is en wat je met het product kunt, slaat de plank dan ook volledig mis.

Maak een afspraak met een marketing specialist
Het risico van ondernemerschap is dat je altijd alles zelf wilt doen. Dat is ook het geval bij het bepalen van een social media strategie. Het is veel waardevoller om samen met een marketing specialist om de tafel te gaan zitten die met je meedenkt. Het is een vak dat maar weinig mensen onder de knie hebben. Toch kun je met behulp van social media een voorsprong nemen op je concurrenten. Juist daarom is een goede social media strategie erg belangrijk.

No comments yet


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *