De manier om een bedrijf te promoten: een pakkende slogan

april 23rd, 2014

Category: Promotie, Reclames maken

Tagged with: , ,

Een slogan is de meest effectieve manier om reclame te maken. Het vinden van een pakkende slogan is een proces dat tijd in beslag neemt en waarbij op een aantal cruciale punten gelet dient te worden, zodat het bedrijf of merk dat uitgedragen wordt ook werkelijk de beoogde doelgroep bereikt. Onderstaande tips kunnen helpen bij het vinden van een pakkende slogan waarmee klanten bereikt kunnen worden.

Ritme, rijmen en noten
Slogans die uit meer dan twee woorden bestaan moeten aan minimaal twee van bovenstaande criteria voldoen. De slogan moet ritme hebben, rijmen en het liefst voorzien zijn van een deuntje. Slogans behoren zowel gelezen als gehoord lekker in het oor te liggen. Ritmische en goed lopende slogans zullen doorgaans meer succes boeken, omdat deze blijven hangen. Extra pluspunt: een bijpassende tunezorgt ervoor dat mensen de slogan nog makkelijker onthouden, omdat een lied nu eenmaal sneller in het geheugen gegrift staat dan toonloze woorden.

Gebruik een keyword
Het gebruik van een keyword waarmee het bedrijf of merk in een woord kenbaar gemaakt wordt, betekend dat er een krachtige slogan omheen geformuleerd kan worden. Of het gaat om een bepaalde service waarmee men zich onderscheidt van de concurrent of een bepaalde eigenschap van het product, onderscheid door een simpel woord kan een wereld van verschil betekenen.

Kort en krachtig
Het is verleidelijk om een lange slogan te presenteren, waarbij ook nog eens (lichtelijk) overdreven wordt. Hiermee wordt echter de plank misgeslagen, aangezien de slogan juist de kern van het bedrijf of product op herkenbare en eerlijke wijze moet weerspiegelen. Een korte en krachtige zin die oprecht is zal veel meer indruk maken dan een slogan waarvan de helft niet waargemaakt kan worden.

Een goede slogan zal niet alleen blijven hangen, maar kan ten slotte ook synoniem worden voor het bedrijf, merk of product!

no comments

Comments are closed.