Adverteren op televisie

oktober 29th, 2014

Category: Adverteren

Tagged with: , , , , , ,

Het is misschien niet het eerste dat in je opkomt als je over reclame nadenkt, maar toch kan adverteren via de televisie je meer opleveren dan je denkt. Met jouw commercial op televisie kun je heel veel Nederlanders in een keer bereiken.

Wat zijn de voordelen van adverteren via het medium televisie?

Door een commercial op televisie uit te zenden heb je snel een heel hoog bereik. Ook de hoge contactfrequentie mag zeker niet worden vergeten. Beeld én geluid doen veel meer met de kijker dan je kunt bedenken, daarom is het zeker de moeite waard om de opties eens te overwegen die er zijn voor reclame maken op de televisie.

Zet je commercial in bij speciale evenementen

Als je een groot publiek wilt bereiken, is het een aanrader je commercial in te plannen tijdens speciale evenementen. Denk bijvoorbeeld aan belangrijke momenten zoals het WK en EK Voetbal. Je weet dan zeker dat er veel mensen naar de televisie kijken. Natuurlijk, je zult er een forse investering voor moeten doen, maar als je het slim aanpakt kan het je tegelijkertijd flink wat geld opleveren.

Publiek of commercieel adverteren

Je kunt jezelf ook afvragen bij welke zender je het liefst wilt gaan adverteren. Ga je voor de publieke zenders of toch liever voor de commerciële zenders? Probeer niet alleen te gaan voor wat het meeste geld oplevert, maar kijk ook naar wat het beste bij jouw bedrijf past.

Waar moet je advertentie aan voldoen?

Een reclame moet altijd origineel en uniek zijn. Schakel daarom een bureau in die een commercial voor jou in elkaar kan zetten. Je weet dan zeker dat de reclame aan alle televisie-eisen voldoet. Zorg ervoor dat er kwaliteit geleverd wordt, het gaat namelijk wel om jouw product dat op de markt wordt gebracht!

no comments

Comments are closed.