Succesvol aan de slag met dynamic bannering

juli 2nd, 2015

Category: Adverteren

Tagged with: , , ,

Ben je de trotse eigenaar van een webshop en zoek je naar nieuwe advertentiemogelijkheden? Heb je weleens gehoord van dynamic bannering? Grote webshops en reisaanbieders maken er veelal gebruik van. Wat is dynamic bannering en hoe ga je er succesvol mee aan de slag?

Wat is dynamic bannering?
Stel je voor dat iemand een bezoek brengt aan jouw webshop of website en daar een leuke hotelkamer ziet of wellicht een aantrekkelijk paar schoenen. Het lijkt erop dat de potentiële klant dus is geïnteresseerd in jouw aanbod. Door de klant te achtervolgen met een advertentie over dit bekeken aanbod, neemt de kans toe dat de klant er ook daadwerkelijk gebruik van maakt.

De do en don’ts van dynamic bannering
Het is verstandig om slim met dynamic bannering aan de slag te gaan. Niet voor niets is de Nederlandse cookiewet een tijdje terug van kracht gegaan. Hoe doe je dat, slim en effectief aan de slag met dynamic bannering?

Zorg ervoor dat iemand die een product al heeft gekocht, niet meer wordt lastig gevallen met jouw advertenties. De klant zal heus niet nogmaals hetzelfde product aanschaffen. Toon daarom geen advertenties van verkochte producten. Uiteraard kun je wel adverteren aan producten die aan de bestelling gerelateerd zijn. Als je boeken verkoopt, kan dit bijvoorbeeld een vervolg zijn op het eerder gelezen exemplaar. Verder is het slim om het aantal vertoningen per bezoeker te beperken. Het is namelijk niet de bedoeling dat de bezoekers van jouw website geïrriteerd raken.

Schakel een marketing- of reclamebureau in
Het heeft geen zin om lukraak aan de slag te gaan met dynamic bannering. Net als andere advertentiemogelijkheden is het belangrijk dat je je richt op je doelgroep. Uiteraard kun je een marketing- of reclamebureau om advies vragen. Deze zijn volledig thuis in de wereld van dynamic bannering en kunnen je veel bruikbare tips geven hoe je dynamic bannering effectief kunt inzetten.

no comments

Comments are closed.