Social media kanalen aan elkaar koppelen, of toch niet?

mei 12th, 2015

Category: Reclames maken

Tagged with: , , , , , , ,

Social media is voor elke ondernemer onmisbaar. Inmiddels is het niet meer weg te denken uit ons online straatbeeld. Het koppelen van social media accounts wordt door veel ondernemers gedaan om efficiënt te adverteren. Toch is dat niet altijd even handig. Waarom niet?

Social media kanalen verschillen van karakter
Elk social media kanaal heeft zijn eigen karakter. LinkedIn heeft een puur zakelijk karakter. Tweets of Facebook updates die je plaatst, passen vaak niet bij het karakter van LinkedIn. Een boodschap op LinkedIn ziet er trouwens heel anders uit dan een bericht dat je plaatst op Twitter, Facebook of Instagram.

Elk social media kanaal vraagt om een eigen investering
Een bericht tegelijkertijd plaatsen op al je social media kanalen, komt soms wat slordig over. Op mensen die je volgen komt het een beetje over alsof je niet bereid bent om te investeren in elk social media kanaal. Zo kun je bij Twitter bijvoorbeeld maar 140 tekens plaatsen, terwijl je op Facebook hele verhalen kan schrijven. Natuurlijk is het niet jouw intentie om je ‘gemakkelijk’ voor te doen, probeer dit daarom zoveel mogelijk te beperken.

Voorkom dubbele content
Voor je doelgroep heeft het geen meerwaarde om dubbele content te lezen. Op de lange termijn werkt dat alleen maar averechts. Bovendien plaats je op Twitter gerust 2 of 3 tweets per dag, terwijl dit bij Facebook echt not done is.

Spammen is niet nodig!
Lukraak je content al je netwerken ingooien, zonder respect te hebben voor het individuele karakter van een sociaal netwerk, is zonde van je tijd en geld. Het komt al snel over alsof je informatie opdringt aan een lezer. Het komt een beetje ongevraagd over en daarmee bereik je het tegenovergestelde dan wat je daadwerkelijk wilt delen.

Probeer de koppeling van social media kanalen daarom zoveel mogelijk te beperken, maar investeer in elk kanaal op een manier die daarbij past. Daarmee zul je meer bereiken met je marketingcampagne, dan lukraak je boodschap, acties en kortingen de digitale wereld in te slingeren.

no comments

Comments are closed.