Promotieartikelen behoren tot de gunstigste marketingstrategieën voor de lange termijn

augustus 16th, 2017

Category: Promotie

Een investering in promotieartikelen betaalt zichzelf terug. Het relatief grote bereik en de aanhoudende populariteit onder consumenten zorgen ervoor dat veel bedrijven investeren in bedrukte promotiegeschenken.

Populair en langdurig bruikbaar

Volgens verschillende onderzoeken kan bijna iedereen een nuttig relatiegeschenk wel waarderen. Acht op de tien consumenten heeft tenminste één promotieartikel in hun bezit. Balpennen, kalenders en andere praktische producten zijn altijd welkom. Ze worden door meer dan de helft van de ontvangers tenminste één keer per week gebruikt en blijven vaak tot twee jaar in iemands bezit. Het feit dat dit resulteert in een positief imago kan niet worden ontkend: consumenten houden het product met het bedrijfslogo vaak in hun handen en zo wordt het product iedere keer weer een groter onderdeel van hun leven. Het resultaat van deze herhaaldelijke ervaring: 95% van de producteigenaren onthoudt het artikel op de lange termijn en 78% onthoudt het desbetreffende bedrijf.

Kleine investering, groot bereik

Een goedgeplaatst promotiegeschenk wordt idealiter door honderden potentiële klanten ontvangen. Praktische producten zoals handdoeken, paraplu’s of mokken worden veel gebruikt door consumenten, waardoor de bedrijfslogo’s zichtbaar worden voor hun omgeving. In combinatie met het eerdergenoemde lange-termijn gebruik van promotieartikelen ontstaat er een langdurig effect, waardoor de kosten van deze investering relatief verwaarloosbaar zijn. Bovendien is de aanschaf van promotieartikelen vaak belastingaftrekbaar.

Het levert op de lange termijn meer op om een iets hogere investering te doen in geschenken van hoge kwaliteit – deze zijn vaak robuuster en blijven er langer goed uit zien. Dit geeft een positief beeld van je bedrijf en laat je klanten zien dat je graag wilt dat ze tevreden zijn.

De populariteit, lange levensduur en vele opties zijn goede redenen om te blijven investeren in promotiegeschenken van hoge kwaliteit. Het belangrijkste is dat ze passen bij de bedrijfsfilosofie en deze voor een lange tijd kunnen representeren.

De tastbare ervaring en de contactmomenten die door middel van promotieartikelen worden gegeven zijn veel waard. Dit geldt al helemaal in deze gedigitaliseerde wereld, waarin advertenties vaak onpersoonlijk zijn en geen directe relatie hebben met de klant. Relatiegeschenken zijn daarentegen tastbare, langdurige voorwerpen die zich in het alledaagse leven van consumenten mengen en zonder te ergeren een relatie opbouwen tussen de consument en een bedrijf.

No comments yet


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *