Multichannel marketing voor een succesvolle advertentiecampagne

juli 7th, 2015

Category: Geen categorie


De kracht van herhaling zorgt ervoor dat een klant een product of dienst bij je afneemt. Hoe kun je dit nu beter doen dan meerdere kanalen tegelijk in te zetten om een klant dezelfde boodschap te sturen? Dit is precies waar multichannel marketing over gaat: hoe kun je als bedrijf al je kanalen inzetten om je boodschap over te brengen op je klant?

Investeer in je al je kanalen voor een reclamecampagne
Wil je investeren in een marketingcampagne die niet alleen op de televisie en radio wordt gevoerd, maar ook volop terug te vinden is op je website(s) en je sociale media kanalen? Dan doe je er goed aan om met multichannel marketing aan de slag te gaan en hier je voordeel mee te behalen.

Bepaal je strategie
Voordat je de voordelen van multichannel marketing kunt ervaren, dien je een strategie te bepalen. De basis voor een goede strategie heeft alles te maken met inzicht verkrijgen in wanneer klanten op welke manier en op welk moment met jou contact opnemen of ‘online’ zijn. Het heeft geen zin om ze lukraak te bestormen met je campagne. Een doelgerichte multichannel campagne is veel effectiever.

De kracht van van multichannel marketing
Dankzij multichannel marketing bied je een klant diverse opties hoe ze interactie met jouw bedrijf willen hebben. Daarmee zet je dus eigenlijk de klant in jouw bedrijf centraal. Blijf echter consistent in elk kanaal. Je moet een klant niet alleen aan de telefoon, maar ook via de website of social media de beste service kunnen leveren.

Houd te allen tijde voor ogen dat de klant in je bedrijf centraal staat. Tussen klanten bestaan verschillen. Wat voor de een werkt, hoeft bij een andere klant niet te werken. Juist daarom is een een goede strategie voor een multichannel marketingcampagne van groot belang.

no comments

Comments are closed.