Maximaal profiteren van e-mailmarketing: 5 tips

april 28th, 2015

Category: Overig

Tagged with: , , , , ,

E-mailmarketing is misschien wel de oudste en bekendste vorm van marketing voor een bedrijf. Het is een interessant marketingkanaal dat absoluut meerwaarde heeft. Zeker wanneer je de kennis hebt om dit efficiënt vorm te geven. Hoe zorg je er als ondernemer voor dat e-mailmarketing succesvol wordt?

1. Een up-to-date klantenbestand
Voordat je met e-mailmarketing aan de slag gaat, is het belangrijk dat klantgegevens zoveel mogelijk up-to-date zijn. Bestaande klanten zijn namelijk de perfecte doelgroep voor een e-mailcampagne. Deze groep klanten kun je activeren om bijvoorbeeld een nieuwe aankoop te doen in je webshop.

2. Zorg voor de juiste software en expertise
Om je klantenbestand effectief te bereiken, dien je te beschikken over de juiste software en kennis om hiermee aan de slag te gaan. Koop goede software om je klantenbestand te exporteren en zet doelgericht een e-mailcampagne op. Te weinig kennis hiervoor? Besteed het uit aan een specialist.

3. E-mailadressen inkopen
Je kunt je bereik verder uitbreiden door e-mailadressen in te kopen. Daarmee kun je je mailings versturen aan grotere groepen mensen. Daarmee neemt de kans op succes natuurlijk veel meer toe. Ga hier niet lukraak mee aan de slag. Hiervoor heb je echt de hulp van een specialist nodig!

4. E-mailmarketing moet geschikt zijn voor mobiel gebruik
E-mail wordt steeds vaker gelezen in de trein, op het toilet of voordat mensen gaan slapen. Zorg daarom dat je e-mailcampagne geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik. Een gemiste kans wanneer je hier geen aandacht aan geeft!

5. Betrek social media bij e-mailmarketing
Je kunt een koppeling maken tussen je social media identiteiten zoals Facebook, Twitter en YouTube en je e-mailcampagne. Daarmee kun je je mailing flink uitbreiden en geef je perfect vorm aan relatiemarketing.

Wil jij het uiterste uit jezelf halen om je omzet te verhogen? Ga dan vandaag nog met een expert om tafel zitten en geef e-mailmarketing een nieuw gezicht met bovenstaande tips!

no comments

Comments are closed.