Ludieke acties tijdens cruciale momenten

juni 25th, 2014

Category: Reclames maken

kortingAls ondernemer moet je met je producten of diensten altijd inspelen op de huidige actualiteit. Je kunt bijvoorbeeld denken aan grote sportevenementen zoals het WK voetbal of de Olympische Spelen.

De beste manier om hier vorm aan te geven is door het gebruik van social media zoals Twitter en Facebook. Binnen no-time kun je ongelofelijk veel mensen bereiken.

Acties koppelen aan overwinningen

Je kunt je bedrijf op deze wijze promoten door een actie te koppelen aan een overwinning die er behaald wordt door de sportmensen uit Nederland. Bij winst van de ploeg of sporter geef je bijvoorbeeld een extra korting. Dit zijn kortingen die flink kunnen oplopen en waarmee klanten veel geld kunnen besparen. Jij kunt daarentegen tijdens deze actie je klantenkring flink uitbreiden.

Je diensten en producten aanbieden gedurende een gehele sportperiode

Verder kun je ook tijdens de duur van het gehele evenementen een korting verlenen op je producten of diensten. Je koppelt er dan een actieperiode aan vast waarmee klanten kunnen besparen op de aanschaf van jouw producten, of door gebruik te maken van jouw diensten. Zorg dat de korting niet al te hoog is, want er moet korting overblijven voor eventuele overwinningen.

Gebruik promotieartikelen tijdens de actieperiode

Vandaag de dag zijn er talloze promotieartikelen tegen een kleine investering persoonlijk te maken. Maak daar dan ook zeker gebruik van! Je kunt bijvoorbeeld denken aan knuffelleeuwtjes bij een WK, of andere hebbedingetjes. Roy Donders heeft niet voor niets zo’n succes gehad met zijn juichpakken tijdens het WK 2014. Binnen een mum van tijd waren zijn juichpakken uitverkocht. Daarmee heeft hij voor een enorme stunt gezorgd en zijn bedrijf daarin flink gepromoot.

Laat je inspireren tijdens belangrijke evenementen, wees creatief en ga aan de slag. Wie weet wint jouw bedrijf binnenkort veel nieuwe klanten!

Afbeelding: voetbalblog.nl

no comments

Comments are closed.