Lege of volle blikken laten bedrukken? Dit zijn de voor- en nadelen

februari 12th, 2018

Category: Overig

Als bedrijf of organisatie is het belangrijk om te beschikken over goed promotiemateriaal. Wanneer je op een beurs staat of als er potentiële klanten bij je op bezoek zijn geweest wil je iets meegeven waardoor ze je onthouden. Het liefst iets wat ze niet direct wegstoppen en nooit meer gebruiken. Een leuk relatiegeschenk waar je aan kunt denken zijn bedrukte blikken. Wanneer mensen deze ontvangen zal je in ieder geval geen bedrukte blikken op hun gezichten zien. Maar wat zijn nu precies de voordelen van het laten bedrukken van lege of volle blikken? Je leest het hier.

Wanneer je kiest voor bedrukte volle blikken

Het uitdelen van volle bedrukte blikken is een enorm cadeau om weg te geven als promotiegeschenk. Kies er daarom bewust voor. Wil je dit alleen aan klanten meegeven, of ook uitdelen op beurzen en evenementen? Er valt te spelen met de inhoud. Kies je bijvoorbeeld voor houdbare producten, omdat dit bij jouw bedrijf of organisatie past, is het handig om dit niet in grote orders te bestellen. Het zou namelijk zonde zijn om dit later weg te moeten gooien wanneer niet alle bedrukte blikken uitgedeeld zijn. Als je ervoor kiest volle blikken te bedrukken, is een bijkomend voordeel dat je er geen omkijken meer naar hebt. Je bestelt als het ware ‘kant-en-klare’ promotiegeschenken en kunt deze meenemen waar en wanneer je maar wilt. Het is vaak ook voordeliger om direct een groter aantal te bestellen. Dit kan een bijkomend voordeel zijn.

Wanneer je kiest voor bedrukte lege blikken

Het klinkt in principe logisch om te zeggen dat het laten bedrukken van volle blikken beter is omdat je meer geeft dan wanneer je een leeg blik geeft. Maar zo moet je er eigenlijk niet naar kijken. Wanneer je lege blikken laat bedrukken betekent dit dat je er als bedrijf op het moment van gebruik zelf voor kunt kiezen om iets in de blikken te doen. Je kunt met lege blikken dus goed inspelen op de actualiteit. Ook kun je de inhoud van de lege blikken aanpassen per doelgroep. Ga je naar een evenement met jongeren, kies je iets anders als inhoud dan wanneer je naar een evenement gaat waar ondernemers elkaar ontmoeten. Het is niet altijd mogelijk om iets te vinden wat een link legt naar je bedrijf én voor alle doelgroepen geschikt is.

Bedrukte blikken zijn een gewild promotie artikelen. Als je een leeg blik aan mensen geeft zorg je ervoor dat de aandacht niet naar de inhoud gaat maar op de buitenkant gericht is. Heb je een sterke slogan? De kans is groter dat mensen daar naar kijken wanneer er niets in zit.

Voor beide keuzes valt wat te zeggen. Wat is het doel van het uitdelen, heb je verschillende doelgroepen en hoeveel waarde hecht je aan gemak? Denk goed na wat het doel is van de bedrukte blikken. Hoe dan ook je zal de plank niet snel misslaan, mensen ontvangen graag geschenken!

No comments yet


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *