Inspireer met het merk dat je verkoopt

september 4th, 2015

Category: Reclames maken

Tagged with: , , , ,

De beste manier om je product of dienst aan de man te brengen, is door je merk zo inspirerend mogelijk te brengen. Het merkverhaal is ongelofelijk relevant om met je bedrijf te laten groeien. Het vertelt namelijk iets over de identiteit van je bedrijf en het merk dat je verkoopt. Hoe zorg je ervoor dat je jouw merk zo overtuigend mogelijk in de markt zet?

Enthousiaste product- of dienstomschrijvingen
Saaie product- of dienstomschrijvingen, wie kent ze niet? Ze zijn totaal niet overtuigend, overwegend saai en je bent al snel geneigd een andere website te bezoeken. Daarom zijn aantrekkelijke en overtuigende webteksten belangrijk. Dat geldt uiteraard ook voor het logo van je bedrijf en de algehele presentatie van je onderneming, zowel offline als online.

Speel met de emoties van je klanten
Reclamecampagnes die gekoppeld worden aan bekende merknamen zijn vaak overtuigend. Hoe dat komt? Ze raken de diepste emoties van ons bestaan. We begrijpen de humor, voelen het verdriet en ervaren de vrolijkheid. Emoties zijn enorm belangrijk om klanten te overtuigen jouw diensten en producten af te nemen. Storytelling is een krachtig middel dat daar aan kan bijdragen.

Instrueer je werknemers
Niet alleen jij bent een belangrijke vertegenwoordiger van jouw product of dienst, ook je medewerkers zijn dat. Het is van belang dat ze feeling hebben of krijgen met wat jij klanten aanbiedt. Zorg daarom dat je personeel volledig up-to-date is en zij het gevoel kunnen creƫren bij klanten dat jouw producten en diensten in hun behoeften voorzien.

Gebruik je creativiteit
Creativiteit is noodzakelijk om winst te maken met je bedrijf. Boor daarom alle creatieve bronnen aan in je bedrijf om succesvol te zijn. Extern bepaalde partijen aantrekken mag natuurlijk ook. Onthoud dat hoe boeiender jouw merkverhaal is, hoe interessanter je bent voor je doelgroep!

No comments yet


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *