Experimenteren met WhatsApp

april 14th, 2015

Category: Adverteren

Tagged with: , , ,

WhatsApp wordt een steeds belangrijker kanaal voor ondernemers. Uit onderzoek is gebleken dat meer dan de helft van alle Nederlanders gebruik maakt van WhatsApp. Daarom is het ook niet vreemd dat in 2015 steeds meer bedrijven gaan experimenteren met adverteren via WhatsApp. Zeker in de leeftijdsgroep van 20 tot 34 jaar is het interessant om erachter te komen welke rol WhatsApp kan betekenen. WhatsApp bereikt via deze groep maar liefst 70 procent van de Nederlandse bevolking.

Experimenten met WhatsApp is succesvol
Hoewel het momenteel nog veel bij experimenteren blijft, is het toch interessant om te ontdekken wat je als ondernemer met WhatsApp kunt bereiken. De experimenten die zijn uitgevoerd, zijn tot nu toe allemaal erg succesvol. Het NRC en het Albert Schweizer ziekenhuis hebben er bijvoorbeeld gebruik van gemaakt. Hoe kun jij nu als ondernemer optimaal investeren in WhatsApp en wat krijg je ervoor terug?

Adverteren via WhatsApp groepen
Op dit moment is WhatsApp vooral interessant wanneer je bepaalde groepen wilt bereiken. Steeds meer werkgevers kiezen ervoor WhatsApp in te schakelen om belangrijke berichten te delen richting hun werknemers. Je kunt dat natuurlijk ook omdraaien en een groep aanmaken om gericht te adverteren.

WhatsApp ontpopt zich steeds meer
WhatsApp is stiekem nog een beetje eng om mee aan de slag te gaan. Facebook, Twitter, Instagram, Google+ en Tumblr zijn nu eenmaal meer ingelijfd en kun je op dit moment gemakkelijker mee adverteren. Toch is het slim de nieuwsberichten omtrent adverteren via WhatsApp in de gaten te houden. Het zal namelijk niet lang duren voordat je met WhatsApp nog veel meer kunt bereiken dan nu mogelijk is.

Welke social media strategie ga jij inzetten om via WhatsApp meer klanten te bereiken of verder te bouwen aan duurzame relaties met je connecties?

no comments

Comments are closed.