De meerwaarde van referenties en testimonials

juni 9th, 2015

Category: Reclames maken

Tagged with: , , ,

De kracht van reclame zit vooral in goede referenties en testimonials. Het is de manier om nieuwe klanten te werven voor je onderneming. Bovendien bewijs je hiermee dat je goed bent in wat je doet. Daarom hebben referenties en testimonials absoluut meerwaarde voor je bedrijf. Hoe geef je dat op effectieve wijze vorm?

Word expert door feedback te vragen
Ieder bedrijf profileert zich als de expert in een bepaald vakgebied. Uiteindelijk zijn het echter de klanten die bepalen of dat ook daadwerkelijk zo is. Je kunt allerlei zaken van de daken schreeuwen, maar als iemand niet blij is met je producten en/of diensten, dan ben je blijkbaar niet onderscheidend genoeg. Daarom heb je mensen nodig die je feedback geven zodat je in staat bent verbeteringen door te voeren. Natuurlijk is dat eng, maar het maakt je bedrijf wel levensvatbaar.

Wanneer leg je een klant een aantal vragen voor?
Bij elke opdracht die je uitvoert voor een opdrachtnemer, leg je een aantal vragen voor over hoe deze persoon de dienstverlening heeft ervaren. Wat ging goed en wat kan beter? Dit verzoek kun je bijvoorbeeld meesturen als je een factuur aan de klant verstuurt.

Zet positieve referenties op internet of social media
Als een klant erg blij met je is, betekent dit dat je daar gebruik van moet maken. Vraag om een positieve referentie. Dit mag via de e-mail, maar via social media is het nog veel beter. Dan kan het ook nog eens gemakkelijk worden gedeeld, waarmee wellicht de interesse wordt gewekt van andere potentiƫle klanten.

Laat een testimonial schrijven
Een andere manier om je klantenkring te vergroten, is door mensen een testimonial te laten schrijven over een product dat je verkoopt. Een gebruiker van jouw product is overtuigender dan dat jij het zegt. Klinkt zuur, maar zo werkt het wel.

Hoogste tijd dus om aan de slag te gaan en nieuwe klanten te gaan werven voor je business!

no comments

Comments are closed.