Budget creëren voor online marketing

augustus 7th, 2015

Category: Overig

Tagged with: , , , ,
Investeren in online marketing is af en toe best eng. Zeker als je geld apart wilt zetten om je online marketing campagne van de grond te krijgen. Toch is het nodig om hiervoor een budget te reserveren, zeker als je een grotere doelgroep wilt bereiken. Hoe zorg je ervoor dat je op de juiste wijze budget creëert voor je online marketing campagne?

Leg uit wat je gaat doen
Je kunt met je bedrijf geld inzamelen door middel van crowd funding of door bijvoorbeeld bij je baas aan te kloppen. Uiteraard is het dan belangrijk dat je vertelt aan de investeerders wat je met het geld gaat doen. Niet iedereen weet even veel af van online marketing, dus is het belangrijk om duidelijk te zijn.

Wat is het effect van je online marketing campagne?
Natuurlijk wil je rendement zien van je online marketing campagne. Daarom is het belangrijk om toe te lichten wat de effecten zijn van je campagne. Probeer daarom de effecten uit te leggen van alle social media kanalen. Leg bijvoorbeeld uit dat je doelgroep veelal online opereert en dat je daarom daarin wilt investeren.

Een realistisch rendement voor elke investeerder
Je kunt investeerders voor je winnen, door hen een rendement van een aantal procent voor te beloven. Dit keer je bijvoorbeeld na een jaar uit als je marketing campagne succesvol is en je veel nieuwe klanten hebt binnengehaald. Uiteraard dien je altijd realistisch te blijven. Je moet het ingelegde geld namelijk kunnen terug betalen.

Een andere manier is dan ook om je investeerders te belonen met een mooi cadeau. Dit kan bijvoorbeeld een product zijn dat jouw bedrijf of dat van je baas op de markt brengt. Ben je werkzaam binnen een overheidsinstantie? Dan is het soms mogelijk om subsidie aan te vragen. Dat is altijd het overwegen waard!

 

No comments yet


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *