5 unieke maar weinig gebruikte reclamematerialen

oktober 5th, 2017

Category: Promotie, Reclames maken

Reclame maken is tegenwoordig niet altijd even gemakkelijk. De wereld is (vooral online) zo ver ontwikkeld, dat alles al eens lijkt gedaan. Bovendien strijden ongelofelijk veel bedrijven om aandacht van dezelfde doelgroep(en). Toch zijn er nog allerlei mogelijkheden om origineel te blijven. De hulp van professionals zoals IdeaVisible kan dan helpen. Dit zijn er echter alvast vijf.

1. Vlaggen
Vlaggen worden met verschillende doeleinden gebruikt. Het kan iets markeren, iets aangeven of iets vertellen. Die laatste functie is voor jou waarschijnlijk het meest interessant. Je kunt een vlag namelijk ook perfect als reclamemateriaal gebruiken. Om deze reden is een vlag laten maken een goed idee.

2. Tape
Het is gemakkelijk te gebruiken omdat het direct plakt en je kunt op een gemakkelijke manier grote hoeveelheden meenemen. Het gaat dan natuurlijk over rollen tape. Hier kun je een mooie reclame-uiting op kwijt. Dit is echter een materiaal waar bij lange na niet zo vaak aan gedacht wordt als eigenlijk zou moeten. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken bij het inpakken, maar je kunt het ook gemakkelijk op oppervlaktes plakken als tijdelijke reclame-uiting.

3. Folie
Met folie kun je ook alle kanten op. Dit is op een bepaalde manier te vergelijken met tape. Er is veel meer mee mogelijk dan veel mensen denken en daardoor wordt er nog weleens een kans gemist. Dit is zonde omdat op deze manier gemakkelijk net wat extra exposure verzorgd kan worden.

4. Promotiemateriaal
Promotiemateriaal gebruiken om reclame op te uiten lijkt in eerste instantie een open deur. Toch is er veel meer mee mogelijk dan gedaan wordt. Denk bijvoorbeeld aan allerlei papieren zakjes en doekjes die worden uitgedeeld waarop nog heel veel ruimte is voor bijvoorbeeld meer namen en logo’s. Hier wordt vaak nog onvoldoende gebruik van gemaakt.

5. Tegels en stenen
Vroeger werden bakstenen en stoeptegels uit één geheel gemaakt. Tegenwoordig kan er echter al veel meer mee. Denk bijvoorbeeld aan boodschappen van de overheid met betrekking tot het uitlaten van honden. Of denk aan het lieveheersbeestje tegen zinloos geweld. De tegels en stenen zijn echter ook goed geschikt voor reclame-uitingen. Hier zou nog veel winst te behalen zijn.

No comments yet


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *