3 situaties waarbij promotiekleding raadzaam is

juni 16th, 2017

Category: Promotie

Het promoten van je bedrijf of merk gebeurt tegenwoordig steeds vaker online. Denk maar aan promotie via Facebook, Instagram, LinkedIn of Google Adwords. Stuk voor stuk effectief, want op deze manier kun je gericht op zoek gaan naar je doelgroep. Maar wat ons betreft mogen de offline manieren van promotie voor je merk of bedrijf niet achterblijven!  Zo is bijvoorbeeld promotiekleding een klassieke manier voor het promoten van je bedrijf of merk, en in sommige gevallen absoluut onmisbaar. In welke situaties het raadzaam is om gebruik te maken van promotiekleding? Wij vertellen je er alles over!

1. Beurzen en bedrijfsevenementen
Misschien wat voor de hand liggend, maar wanneer je bedrijf of merk aanwezig is op een beurs of ander evenement, is promotiekleding onmisbaar voor de marketing van je bedrijf. Wanneer jij hierbij aanwezig bent als “visitekaartje” weet je zeker dat je serieus wordt genomen wanneer je promotiekleding draagt. Daarbij draagt deze kleding direct bij aan de herkenbaarheid van het merk of organisatie. Een win-win situatie dus! Maar let wel op: niet ieder evenement is hiervoor geschikt. Wanneer het bijvoorbeeld gaat om een netwerkborrel is dit absoluut uit den boze. Wees in zo’n geval gewoon jezelf zonder reclame te maken voor je bedrijf of merk.

2. Sponsoring of acties
Daarnaast raden wij elke organisatie aan een goede hoeveelheid promotiekleding op voorraad te hebben voor wanneer de situatie zich voordoet. Zoals? Een (spontane) sponsoractie, om weg te geven aan potentiële klanten, om te verloten via je website of Facebookpagina en ga zo maar door. Je creëert op deze manier meer naamsbekendheid, en omdat je het in de meeste gevallen gratis weggeeft, ook nog eens een hoop sympathie voor je bedrijf. En denk je dat de kosten hier niet tegen op wegen? Er zijn genoeg websites waar je kwalitatieve promotiekleding kan laten drukken met jouw logo tegen een zeer voordelige prijs.

3. Regionale (sport)evenementen
Zeker voor de regionale naamsbekendheid is het een goed idee om in te spelen op kleinschalige evenementen binnen jouw regio. Zeker wanneer deze met sport of educatie te maken hebben laat jij als bedrijf je van je goede kant zien! Dus is er een sportdag van een basisschool in de buurt? Een groot voetbal- of hockeytoernooi? Of een zomerkamp voor kinderen? Zorg dat je vooraan staat om promotiekleding uit te delen. Op evenementen als deze zorgt dit tevens voor een gevoel van verbondenheid.

Overtuigd van de voordelen? Nu alleen nog een gaaf design voor je bedrijfskleding en je bent klaar om te gaan!

No comments yet


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *